Nowy Mercedes-Benz G 350 d
 
plende




Od czerwca 2018 r. pierwsze egzemplarze nowej Klasy G pokonują off-roadowe szlaki całego świata. Ten terenowy pojazd przekonuje swoimi osiągami, poziomem bezpieczeństwa, nowoczesnymi systemami wspomagającymi i pewnym prowadzeniem. Od teraz gama silnikowa modelu zostaje teraz wzbogacona o wariant wysokoprężny. Nowy Mercedes-Benz G 350 d (zużycie paliwa w cyklu łączonym 9,6-9,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 252-259 g/km) oferuje niespotykaną wcześniej wydajność. W rezultacie nabywcy Klasy G mają teraz do wyboru wersje: G 500 (zużycie paliwa w cyklu łączonym 11,5-12,1 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 263-276 g/km), AMG G 63 (zużycie paliwa w cyklu łączonym 13,1 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 299 g/km) oraz nowy wariant G 350 d, który można już zamawiać u dealerów Mercedesa. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone wiosną br.

Nowy silnik wysokoprężny OM 656 także w Klasie G wyznacza standardyw zakresie osiągów – zarówno na utwardzonych, jak i na nieutwardzonych drogach. „Naszym celem było podniesienie osiągów przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i udoskonaleniu charakterystyki akustycznej” – podkreślił Ola Källenius, Członek Zarządu koncernu Daimler odpowiedzialny za badania w Grupie i rozwój w Mercedes-Benz Cars.

Niezwykle zaawansowana jednostka napędowa wyróżnia się m.in.: stopniowanymi misami spalania, dwustopniowym turbodoładowaniem oraz zmiennymi fazami rozrządu CAMTRONIC. Rezultat: układ wydechowy osiąga temperaturę eksploatacyjną bez zwiększania zapotrzebowaniana paliwo. Dodatkowo udoskonalona powłoka ścian cylindrów NANOSLIDE® ogranicza straty tarcia na styku tłok/cylinder i także wpływa na zmniejszenie zużycia oleju napędowego.

Mocny i wyrafinowany jak nigdy

Nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla sprawia, że G 350 d jest najbardziej efektywną jak dotąd wersją „Gelendy”. Jednostka generuje moc 210 kW(286 KM), a za sprawą maksymalnego momentu obrotowego o wartości600 Nm, dostępnego w zakresie 1200-3200 obr./min, jest mocarna jak nigdy.

Nowy 6-cylindrowy motor wysokoprężny został zaprojektowany z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, emisje w warunkach rzeczywistej jazdy). Wszystkie komponenty odpowiedzialne za efektywne oczyszczanie spalin umieszczono bezpośrednio przy silniku. Pomaga to w szybszym uzyskaniu skuteczności działania katalizatora i filtra cząstek stałych. Dzięki zintegrowanemu podejściudo kwestii technicznych – obejmującemu wykorzystanie nowych, stopniowanych mis spalania, dynamicznej, wielodrożnej recyrkulacji spalini przysilnikowego układu kontroli emisji spalin – możliwe było dalsze obniżenie zużycie paliwa przy uzyskaniu wyjątkowo niskiej emisji spalin. Przysilnikowa konfiguracja w połączeniu z odpowiednią izolacją sprawiają, że układ kontroli emisji odznacza się niewielkimi stratami ciepła i idealnymi warunkami pracy.

Najoszczędniejsza Klasa G wszech czasów

Za sprawą dodatkowo udoskonalonych rozwiązań z zakresu kontroli emisji 6-cylindrowy motor z rodziny nowoczesnych silników OM 656 plasuje się poniżej wszelkich limitów obecnego standardu Euro 6d-TEMP – nawet w wymagających sytuacjach drogowych i warunkach środowiskowych. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu w układzie wydechowym dodatkowego katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC). Poprzez zaaplikowanie czynnika AdBlue® – wodnego roztworu mocznika – katalizator SCR ogranicza poziom tlenków azotu (NOx) w spalinach. Wykorzystując amoniak, podczas reakcji chemicznej przekształca tlenki azotu w nietoksyczny azot i wodę, co pozwala zredukować nawet 80% NOx. Korek wlewu AdBlue® został umieszczony obok wlewu paliwa, dzięki czemu uzupełnianie poziomu płynu nie nastręcza trudności.

W oszczędzaniu paliwa pomaga również funkcja żeglowania, dostępna w trybie jazdy ECO. Gdy kierowca odpuści pedał gazu, następuje rozłączenie sprzęgła przekładni. Prędkość obrotowa silnika spada do prędkości biegu jałowego, a oporów jazdy nie zwiększają w tym czasie siły kompresji i tarcia jednostki napędowej. Klasa G „żegluje” i na pewnej odległości korzystaz własnej, bieżącej energii kinetycznej. Pozwala to dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa. Sprzęgło załącza się, gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu lub hamulca.



https://www.media.daimler.pl/nowy-mercedes-benz-g-350-d/

Polecane