Nowe modele Mercedes-AMG C 63
 
plende

mercedes amg c63, mercedes amg coupe, mercedes amg c 63, mercedes-amg c63 coupé, nowy mercedes c63 amg, nowe modele mercedes amg c 63

Mocarna Klasa C z większą dawką indywidualizmu

Potężne silniki V8, porywająca dynamika jazdy i inspirowane motorsportem wyposażenie sprawiły, że topowe warianty Klasy C sygnowane przez Mercedes-AMG zdobyły status bestsellera. C 63 stanowi kwintesencję charakteru sportowej marki z Affalterbach – a teraz, z nadwoziem Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet (średnie zużycie paliwa: 9,9-10,4 l/100 km; średnie emisje CO2: 227-236 g/km), oferuje lepszą dynamikę, nowocześniejszy kokpit i większy zakres opcji indywidualizacji. Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym jeszcze sprawniej zmienia biegi, a 4-litrowy silnik V8 biturbo – dla wszystkich typów nadwozia dostępny w dwóch wersjach mocy (350 kW/476 KM oraz 375 kW/510 KM) – zapewnia osiągi na równi z autami sportowymi. Prędkość maksymalna odmian C 63 S Limuzyna oraz Coupé wynosi 290 km/h. Dodatkową przyjemność z jazdy gwarantują zdefiniowane na nowo programy jazdy, pozwalające na dalsze różnicowanie pracy napędu. Od strony wizualnej nowe modele C 63 budzą jeszcze większe emocje: charakterystyczna osłona chłodnicy AMG wpisuje się w tożsamość marki, a jednocześnie podkreśla muskularny design. W kabinie uwagę zwraca opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z niepowtarzalnymi wskaźnikami AMG oraz nowa generacja kierownic AMG.

Klasa C od AMG to nasza najpopularniejsza seria modelowa – a tym samym podstawa sukcesu naszej firmy w ostatnich latach. Z tego względu poszerzyliśmy jej gamę: klienci mają teraz do wyboru aż 12 wersji Klasy C. W ramach ostatniego liftingu zmodernizowaliśmy wszystkie warianty” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. „Dotyczy to zarówno modeli z serii 43, jak i C 63. Udoskonalona dynamika jazdy i ekspresyjny design podkreślają mocarny, muskularny charakter tylnonapędowej ikony”.

Imponująca dynamika jazdy to m.in. zasługa znacznie zmodyfikowanych nastaw stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia, elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu – tzw. szpery (która należy teraz do standardowego wyposażenia wszystkich wersjach C 63), a także dynamicznych mocowań silnika (seryjne w modelach C 63 S).

Wygląd zewnętrzny: jeszcze silniejszy nacisk na tożsamość marki

Design odnowionych modeli C 63 z charakterystyczną osłoną chłodnicy AMG z pionowymi, chromowanymi listwami podkreśla tożsamość marki z Affalterbach. Przeprojektowane „płetwy” w bocznych wlotach powietrza sprawiają, że przedni zderzak dodatkowo poszerza optycznie karoserię pojazdu.

Z profilu uwagę zwracają wyraziste osłony progowe i zoptymalizowane aerodynamicznie obręcze AMG z lekkich stopów. Specjalnie wyprofilowana zewnętrzna krawędź obręczy oraz odpowiednia geometria ramion – zaprojektowane z uwzględnieniem wyników testów w tunelu aerodynamicznym – poprawiają przepływ powietrza w okolicach kół, a tym samym zwiększają wydajność aerodynamiczną. Z myślą o maksymalizacji osiągów i optymalizacji efektywności projektanci dążyli do uzyskania odpowiedniego połączenia aerodynamiki, masy felg oraz skutecznego chłodzenia hamulców.

Nabywcy C 63 mają do wyboru dwa wzory obręczy: standardowo model wyjeżdża z fabryki na kołach z 10-ramiennymi felgami o średnicy 18” w kolorze szarym (tantalit), z wykończeniem na wysoki połysk. Seryjnie dla wariantów S, a za dopłatą także dla odmian podstawowych, zarezerwowano 19-calowy wzór obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami, także w kolorze szarym (tantalit) i z lśniącym wykończeniem.

Również tył zwraca uwagę muskularną stylizacją, podkreśloną przez nowy, bardziej wyrazisty dyfuzor oraz dwie przeprojektowane podwójne końcówki wydechu z błyszczącym, chromowanym wykończeniem. Wersje S dodatkowo mają płytę dyfuzora. Kurtyny powietrzne w tylnym zderzaku poprawiają przepływ powietrza w okolicach tylnego pasa, podobnie jak spojler na klapie (Kombi: spojler dachowy) lakierowany na kolor nadwozia. Jeszcze bardziej sportowy wygląd zapewnia C 63 Coupé pakiet aerodynamiczny AMG: bardziej ekspresyjny przedni spojler, tylny spojler z klapą Gurneya, szersze wstawki paneli progowych, prowadnice powietrza w tylnym zderzak oraz bardziej wyrazista nakładka dyfuzora mają wówczas kolor lśniącej czerni.

Design wnętrza: nowe detale wykończenia i wyposażenie

Szereg detali w kabinie wzmacnia dynamiczny kaliber nowego C 63. Standardowa specyfikacja obejmuje klasycznie sportowy zestaw z czarną tapicerką foteli ze sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w połączeniu z wykończeniem na wzór lakieru fortepianowego oraz elementami z jasnego, szczotkowanego aluminium.

Wśród nowych opcji dla wszystkich czterech wersji nadwoziowych znajdują się: antracytowe drewno dębowe o otwartych porach, porowate drewno orzechowe oraz kombinacja szczotkowanego aluminium na drzwiach i czarnego, porowatego drewna jesionowego na konsoli środkowej. Ponadto, dostępne są wykończenia AMG z włókna węglowego i jasnego, szczotkowanego aluminium oraz z matowego srebrnego włókna szklanego.

Lista opcjonalnych tapicerek obejmuje skórę nappa w kolorze czarnym, czarnym z szarymi akcentami, czarnym i czerwonym, perłowobiałym i czarnym oraz nowość – kombinację szarości magma i czerni z kontrastową, żółtą nicią. Dla Limuzyny i Kombi dostępne są także połączenia designo z diamentowymi przeszyciami (siodłowy brąz/czerń oraz perłowa biel/czerń).

Fotele AMG Performance z bogatszym zakresem funkcji

Specjalnie zaprojektowane boki siedzisk i oparć opcjonalnych foteli AMG Performance zapewniają optymalne podparcie w trakcie dynamicznej jazdy. Na życzenie boczne poduszki mogą zostać perfekcyjnie dopasowane do ciała za pomocą wbudowanych poduszek pneumatycznych. Za sprawą zintegrowanych zagłówków fotele Performance dodatkowo podkreślają sportowy charakter kabiny. Po raz pierwszy można wyposażyć je nie tylko w podgrzewanie, ale – w połączeniu ze skórzaną tapicerką – także w trzystopniową wentylację. W Kabriolecie dostępne jest także ogrzewanie karku AIRSCARF. Fotele AMG Performance oferowane są w połączeniu ze wszystkimi opcjami tapicerek.

Kokpit z innowacyjną koncepcją sterowania i wyświetlania informacji

Koncepcja obsługi systemu operacyjnego C 63 jest równie wygodna, co wszechstronna: kierowca może używać panelu dotykowego i kontrolera na konsoli środkowej, paneli dotykowych na kierownicy lub sterowania głosowego. Wszystkie te opcje pozwalają zmieniać ustawienia poszczególnych funkcji w sposób wygodny i szybki, a jednocześnie dopasowany do różnych sytuacji.

Równie elastyczny jest interfejs opcjonalnego, w pełni cyfrowego panelu wskaźników z ekranem o przekątnej 12,3”. Do wyboru są trzy zarezerwowane dla AMG widoki zegarów: klasyczny, sportowy lub supersportowy.

Szereg dodatkowych informacji w menu AMG

Dodatkowe menu AMG dostarcza kierowcy liczne dodatkowe narzędzia i wskazania przydatne podczas dynamicznej jazdy, np. temperaturę oleju w silniku i skrzyni, ciśnienie doładowania, poziom przeciążenia, aktualne moc i moment obrotowy silnika, a także manualny stoper służący do mierzenia czasów okrążeń oraz kolorowy wskaźnik najszybszych i najwolniejszych okrążeń wraz ze średnią prędkością i pokonanym dystansem. Jeśli nabywca zamówi opcję AMG TRACK PACE, zamiast stopera ma do dyspozycji menu AMG TRACK PACE z wizualizacją torów, sektora i czasami okrążeń. Widok AMG TRACK PACE – z grafiką toru, zakrętami, punktami hamowania, przyrostem prędkości oraz czasami bezwzględnymi – dostępny jest także dla wyświetlacza head-up.

Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnie wybranego przełożenia. O trybie ręcznej zmiany przełożeń informuje żółta litera „M” oraz monit o zmianie biegu po osiągnięciu maksymalnej prędkości obrotowej silnika – to akcent inspirowany światem Formuły 1.

Wizualizacje na środkowym ekranie multimediów w jeszcze atrakcyjniejszy sposób prezentują informacje na temat funkcji pojazdu – np. w postaci animacji układów wspomagających czy systemów komunikacji. Standardowo wyświetlacz ma przekątną 7” i rozdzielczość 960 x 540 pikseli. Na życzenie dostępna jest wersja o przekątnej 10,25” i rozdzielczości 1920 x 720 pikseli (standard w połączeniu z COMAND Online).

Nowa generacja kierownic AMG: mocny chwyt gwarantowany

Sportowy design, poręczny kształt z wyraźnym wyprofilowaniem i intuicyjna obsługa – oto kluczowe atrybuty nowej, standardowej kierownicy AMG obszytej skórą nappa. Wyróżnia ją również spłaszczony u dołu wieniec oraz perforacja w sekcji chwytu. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcę w ofensywnym stylu jazdy. W C 63 S obręcz kierownicy seryjnie obszyto skórą nappa i mikrofirbą DINAMICA (opcja dla C 63). Na życzenie dostępna jest też kierownica pokryta skórą nappa i ozdobiona czarnym, lśniącym wykończeniem, w całości pokryta mikrofibrą DINAMICA oraz wykończona mikrofibrą DINAMICA z akcentem z błyszczących włókien węglowych.

Nowością są panele dotykowe Touch Control, służące do obsługi panelu wskaźników (lewy) i systemu multimedialnego (prawy) za pomocą ruchów opuszków palców. Sterowanie tempomatem oraz systemem Active Distance Assist DISTRONIC znalazło się na lewym ramieniu kierownicy.

Opcjonalnie kierownicę można wyposażyć w dodatkowe, innowacyjne funkcje: okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem TFT po prawej stronie (pozwala bezpośrednio uruchamiać programy jazdy AMG), a po lewej – dwa pionowe przyciski z kolorowymi wskaźnikami. Te ostatnie można swobodnie konfigurować, zapewniając sobie bezpośredni dostęp do wybranych funkcji bez zbędnego rozpraszania uwagi.

Polecane