Nowy Mercedes-Benz Klasy C Limuzyna oraz Kombi.
 
plende

nowy mercedes, nowy mercedes klasy c, nowy mercedes benz c, mercedes klasa c limuzyna, mercedes klasa c kombi

W 2017 roku, w swoim czwartym roku produkcji, aktualna generacja Klasy C była najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz – znalazła 415 000 nabywców. Model jest wytwarzany na czterech kontynentach: poza główną fabryką w Bremie (Niemcy) powstaje w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) oraz w Pekinie (Chiny). Z pekińskich zakładów wyjeżdża również Klasa C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi, produkowana i sprzedawana wyłącznie w Państwie Środka. W ub.r. Chiny były zresztą największym rynkiem zbytu Klasy C.

Nadwozie: reflektory z nowym wypełnieniem

Wzornictwo nowej Klasy C definiuje przede wszystkim przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp. Linia AMG w standardzie otrzymuje diamentowe wypełnienie osłony chłodnicy. Wszystkie linie wyposażenia wyróżniają się przeprojektowanym przednim zderzakiem, który dodatkowo podkreśla elegancję wersji EXCLUSIVE i sportowy charakter odmiany AVANTGARDE. Standardowo zderzak zdobi srebrna listwa ozdobna. W połączeniu ze stylizacją AVANTGARDE ma ona wykończenie chromowane, a linię EXCLUSIVE charakteryzuje chromowany pas złożony z trzech części. Zewnętrzna linia AMG otrzymała na nowo zaprojektowany przedni zderzak AMG oraz tylny zderzak z nakładką w kształcie dyfuzora. Tylny zderzak w Limuzynie i Kombi ma teraz nową dolną sekcję; jej wyprofilowanie, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się zależnie od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.

W designu przednich i tylnych lamp dominują wyraziste kontury oraz dopracowane detale, podkreślające nowoczesny charakter Klasy C. Standardowo model jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są reflektory LED High Performance o szczególnie purystycznym wzornictwie. Po raz pierwszy nabywcy tej serii modelowej mają do wyboru także matrycowe reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE (więcej informacji w dalszej części dokumentu).

Paleta kolorystyczna Limuzyny i Kombi wzbogaciła się o dwa odcienie metaliczne – srebrny Mojave oraz zieleń szmaragdu.

Wzornictwo kabiny: jeszcze bardziej kunsztowne

Sportowy design kokpitu z płynnymi formami reprezentuje nowoczesne podejście do luksusu. Konsolę środkową wyróżnia eleganckie wykończenie – brązowe drewno orzechowe o otwartych porach lub antracytowe drewno dębowe, również o otwartych porach. Trójwymiarowy, prawdziwy fornir łączy rzemieślniczy charakter z atrakcyjnym wzornictwem. Lista odcieni kabiny wzbogaciła się o kombinację szary magma/czarny, a dla wewnętrznej linii AMG – o siodłowy brąz.

Standardowa specyfikacja obejmuje funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Przycisk start/stop ma nowy, turbinowy design. Nowo zaprojektowany jest także klucz do samochodu, dostępny w trzech wariantach: czarnym z lśniącą, chromowaną obwódką, białym z chromowaną obwódką oraz białym ze lśniącym wykończeniem i matowochromowaną obwódką.

Kolejną nowością jest pakiet wielokonturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcję masażu. Ta ostatnia jest realizowana przez komory powietrzne na wysokości odcinka lędźwiowego, napełniane i opróżniane z różną częstotliwością (ruch pulsujący lub falowy). Obsługa pneumatycznych funkcji foteli odbywa się za pośrednictwem systemu multimedialnego.

Koncepcja wyświetlania i obsługi: opcjonalne wskaźniki cyfrowe

Nowa Klasa C przejmuje koncepcję wyświetlania i obsługi z obecnej Klasy S. Na życzenie może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników z trzema różnymi motywami: klasycznym, sportowym lub progresywnym.

Opcje ekranów w skrócie:

Panel wskaźników: bazowy model ma dwa umieszczone w tubach wskaźniki rozdzielone 5,5-calowym kolorowym ekranem o rozdzielczość 383 x 600 pikseli, z „klasycznym” stylem wyświetlania.

W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. Kierowca ma do wyboru trzy wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną. Poza danymi z komputera pokładowego cyfrowe zegary mogą pokazywać też informacje z nawigacji lub tzw. ekran ECO, wspomagający oszczędny tryb jazdy.

Wyświetlacz centralny: ekran multimediów nad konsolą środkową jest dostępny w dwóch rozmiarach. W połączeniu z systemem Audio 20 ma przekątną 7” i rozdzielczość 960 x 540 pikseli oraz „klasyczny” styl wyświetlania.

Po raz pierwszy system Audio 20 występuje też z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości (10,25”, 1920 x 720 pikseli; standard w przypadku systemu COMAND Online). Podobnie jak w przypadku panelu wskaźników, do wyboru są tu trzy wersje grafiki.

Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszków palców niczym ekran smartfona, pozwalając kierowcy obsługiwać funkcje panelu wskaźników i multimediów bez odrywania rąk od wieńca. Kolejną nowością jest sterowanie systemem DISTRONIC oraz tempomatem za pomocą instrumentów zgrupowanych bezpośrednio na kierownicy.

System informacyjno-rozrywkowy można obsługiwać także za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej (nowość: haptyczne informacje zwrotne potwierdzające wybór pozycji w menu) oraz korzystając ze sterowania głosowego LINGUATRONIC. Głosowo można uaktywniać teraz dodatkowe funkcje pojazdu, takie jak ogrzewanie siedzeń. Opcjonalny wyświetlacz head-up oferuje jeszcze większy zakres ustawień niż w poprzedniku.

Intelligent Drive: najnowocześniejsze systemy aktywnego bezpieczeństwa

Nowa Klasa C otrzymała najnowsze systemy wspomagające jazdę, zapewniające jeszcze wyższy standard aktywnego bezpieczeństwa niż dotąd. W wybranych sytuacjach model może poruszać się częściowo autonomicznie. W tym celu wnikliwie śledzi sytuację na drodze: udoskonalone systemy kamery i radarów obserwują obszar do 500 m przed autem. Radary skanują otoczenie pojazdu do 250 m z przodu, 40 m po bokach i 80 m z tyłu, podczas gdy zasięg kamery w przód sięga 500 m – w tym 90 m w trzech wymiarach. Przy realizacji funkcji wspomagających Klasa C korzysta też z map i nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC, element pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na bazie informacji z map i predykcyjnie regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond. Wśród nowości są także intuicyjnie działające systemy Active Lane Change Assist oraz Active Emergency Stop Assist, a także nowe funkcje Active Steering Assist.

Standardowo najnowsza Klasa C oferuje rozbudowany układ antykolizyjny Active Brake Assist. Zależnie od sytuacji, może on pomóc w złagodzeniu skutków lub całkowicie zapobiec kolizji polegającej na najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu, uderzeniu przodem w zatrzymujący się lub stojący pojazd albo potrąceniu przechodnia lub rowerzysty.

Polecane