Mercedes-AMG serii 53.
 
plende

nowy mercedes, nowy mercedes amg, nowy mercedes amg 53, mercedes amg 53, mercedes amg serii 53
Mercedes-AMG poszerza gamę produktów o trzy kolejne modele – a jednocześnie wprowadza nowe nazewnictwo: serię 53, reprezentowaną przez CLS-a, Klasę E Coupé oraz Klasę E Cabriolet (średnie zużycie paliwa: 8,4-8,5 l/100 km; średnie emisje CO2: 200-204 g/km). Wszystkie łączą sportowe osiągi i dynamiczny design z wysoką efektywnością. Do ich napędu służy nowy, zelektryfikowany 3-litrowy silnik benzynowy R6 z układem podwójnego doładowania, wykorzystującym klasyczną turbosprężarkę oraz pomocniczy kompresor elektryczny. Jednostka osiąga moc 320 kW (435 KM) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Wyposażono ją w rozrusznik zintegrowany z alternatorem EQ Boost, który krótkotrwale zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy o wartości 16 kW i 250 Nm momentu obrotowego, a ponadto zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Najnowsze modele standardowo otrzymują również przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.

Z zewnątrz modele z serii 53 wyróżniają wspólne elementy stylizacji: osłona chłodnicy przedzieloną podwójnym ostrzem, przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery „A”, specjalne osłony progów AMG, tylny zderzak z nakładką w formie dyfuzora oraz okrągłe, chromowane końcówki wydechu z wykończeniem na wysoki połysk.

„Wzbogacenie naszego portfolio o nowe modele z serii 53 to pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości Mercedes-AMG – przyszłości pod znakiem niezrównanego połączenia sportowych osiągów, designu oraz efektywności. Istotą jest tu konfiguracja napędu, na którą składa się: 6-cylindrowy silnik rzędowy wspomagany elektryczną sprężarką, rozrusznik zintegrowany z alternatorem EQ Boost oraz 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna. Wyjątkowo spontaniczna reakcja na wciśnięcie pedału gazu, precyzja i dynamika jazdy to znaki rozpoznawcze AMG. Tym samym przedstawiamy atrakcyjną ofertę dla kolejnej grupy klientów kierujących się w życiu świadomym stylem" – wyjaśnia Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy z prądnico-rozrusznikiem EQ Boost

Sześciocylindrowa jednostka rzędowa charakteryzuje się wyśmienitą wydajnością i korzysta z inteligentnej elektryfikacji. Współpracuje z prądnico-rozrusznikiem EQ Boost, który stanowi połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden mocny silnik elektryczny, zamontowany pomiędzy silnikiem a przekładnią. To innowacyjne rozwiązanie, wraz z inteligentnym doładowaniem za pośrednictwem turbosprężarki i elektrycznego kompresora, ma istotny cel: podniesienie poprzeczki w zakresie osiągów i dynamiki jazdy przy jednoczesnym zredukowaniu zużycia benzyny oraz emisji spalin. Cel ten został spełniony: CLS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 s, a z Pakietem kierowcy AMG osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a średnie emisje CO2 to 200 g/km (szczegóły w tabeli z danymi technicznymi).

Polecane