Marki Jeep® i Mopar prezentują siedem samochodów koncepcyjnych na corocznej, 52. już edycji Moab Easter Jeep Safari 2018.
 
plende

nowy jeep, Jeep Sandstorm, Jeep 4SPEED, Jeep B-Ute, Jeep Wagoneer Roadtrip, Nacho Jeep, Jeep Jeepster, Jeep J-Wagon

Marki Jeep® i Mopar ponownie połączyły siły, by stworzyć siedem nowych samochodów koncepcyjnych, specjalnie zaprojektowanych na coroczną imprezę Easter Jeep Safari, która odbywać się będzie w mieście Moab w Utah (USA), od 24 marca do 1 kwietnia.
W 52. już edycji imprezy, jak co roku wezmą udział tysiące fanów off-roadowej jazdy, którzy w Moab spędzą tydzień na najbardziej malowniczych trasach tego regionu.

„Przesuwanie granic to nic nadzwyczajnego dla marki Jeep i tych siedem nowych, ekscytujących i mocnych samochodów koncepcyjnych jest najlepszym tego przykładem," powiedział Mike Manley, dyrektor marki Jeep FCA. „Co roku z niecierpliwością oczekujemy na zaprezentowanie nowych „konceptów" i nowych pomysłów naszym najwierniejszym Klientom i wszystkim fanom off-roadowej jazdy.  Easter Jeep Safari w Moab daje niepowtarzalną szansę zebrania ich cennych doświadczeń."

W tegorocznych samochodach koncepcyjnych wykorzystano zarówno części przeznaczone do produkcji seryjnej, jak i prototypy części zamiennych Jeep Performance Parts. Marka Mopar projektuje wszystkie części zamienne Jeep Performance w oparciu o rygorystyczne specyfikacje zapewniające wysoką jakość, nie zapominając nigdy o legendarnych możliwościach 4x4, które pozwalają właścicielom samochodu Jeep cieszyć się jeszcze mocniejszym i bezpieczniejszym autem. Mopar może się już pochwalić ponad 200 częściami i akcesoriami przeznaczonymi dla nowego Jeepa Wranglera 2018.

„Pod względem indywidualizacji, żaden pojazd nie może się porównać z Jeepem Wranglerem" powiedział Pietro Gorlier, dyrektor Parts and Service (Mopar), FCA. „To właśnie dlatego, tak ściśle współpracowaliśmy z marką Jeep w projektowaniu ekskluzywnej linii liczącej ponad 200 części i akcesoriów, by jeszcze bardziej wydobyć możliwości off-roadowe i sprostać stylowi życia każdego z Klientów. Prawie wszystkie sprzedane samochody Wrangler są wyposażone w przynajmniej jedno akcesorium Mopar i co roku na Easter Jeep Safari możecie zobaczyć, jak rodzi się ta idealna kombinacja pomiędzy samochodem a akcesoriami."

Samochody koncepcyjne prezentowane na Easter Jeep Safari 2018 to:

Jeep 4SPEED.

Lekki, szybki i zwinny Jeep 4SPEED, to ostatnia nowość w gamie lekkich konceptów Easter Jeep Safari. Inspirowany prędkością, ten lekki pojazd koncepcyjny wpisuje się w tradycję zainicjowaną przez koncepty „Pork Chop" z 2011 roku i „Stitch" z 2013 i jeszcze bardziej zwiększa możliwości off-roadowe Wranglera poprzez znaczące ograniczenie wagi oraz zastosowanie nowego, 2-litrowego silnika I-4 turbo.

W nadwoziu koncepcyjnego Jeepa 4SPEED zostały zastosowane rozwiązania mające na celu ograniczenie jego masy. Z włókna węglowego została wykonana pokrywa silnika, poszerzone błotniki oraz tylne nadkola z perforowanymi aluminiowymi panelami. Koncepcyjny 4SPEED może pochwalić się eleganckim profilem bocznym, dzięki nachylonej szybie przedniej, wydłużonym otworom drzwiowym i przesuniętej do tyłu klatce bezpieczeństwa. Również tył koncepcyjnego pojazdu stał się lżejszy, natomiast prześwit 4SPEED-a jest o dwa cale większy od standardowego Wranglera.

Oprócz zmniejszenia wagi, całkowita długość została skrócona o 22 cale, natomiast rozstaw osi pozostał niezmieniony, co przełożyło się na zwiększenie kąta natarcia i zejścia.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości, Jeep 4SPEED został wyposażony w oś przednią i tylną Dana 44 o przełożeniu 4,10 oraz lekkie felgi 18" z 35-calowymi oponami BF Goodrich Mud-Terrain.

Wnętrze wyróżnia się zindywidualizowanym zestawem wskaźników oraz nową tapicerką foteli przednich. Tylne siedzenia zostały z kolei usunięte, a podłoga została pokryta perforowanymi panelami z aluminium.
Jeep 4SPEED napędzany jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem I-4, zestawionym z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Jeep Sandstorm.

Inspirowany samochodami wyścigowymi z pustyni Baja w Kalifornii, koncepcyjny pojazd Jeep Sandstorm został wyprodukowany, by „pędzić po długich, piaszczystych prostych, spełniając jednocześnie wymagania związane z codzienną jazdą". By to zagwarantować, Sandstorm ma off-roadowe wyposażenie, które z łatwością sprosta obydwóm sytuacjom, w tym niezwykle solidny system zawieszenia i zespół napędowy wytwarzający niesamowitą moc.

Z zewnątrz stylowe rozwiązania charakteryzujące „Baja look" występują w formie wentylowanej pokrywy wykonanej z włókna węglowego, wentylowanych przednich i tylnych nadkoli, które pozwalają na uzyskanie większego prześwitu, oraz klatki bezpieczeństwa, w którą wbudowane jest koło zapasowe. Klamki zewnętrzne oraz pokrywa tylna otwierana na bok zostały zlikwidowane, a drzwi tylne zostały „ścięte", by jeszcze bardziej uprościć jego linię.

Kolejnymi elementami stylistycznymi, inspirowanymi rajdem Baja, są rurowe zderzaki z przodu i tyłu, nowe progi ochronne, wbudowany kompresor powietrza, korek wlewu paliwa inspirowany samochodami wyścigowymi oraz dodatkowe światła przednie KC Carbon.

Oś przednia została przesunięta do przodu o cztery cale i wyposażona w zawieszenie  z czterema wahaczami longarm oraz drążek Panharda. Oś tylna z kolei została przesunięta do tyłu o dwa cale i wykorzystuje zawieszenie z czterema wahaczami wzdłużnymi w ułożeniu trójkątnym.  Szeroki rozstaw osi gwarantuje większą stabilność przy dużych prędkościach. Sprężyny śrubowe i amortyzatory bypass umożliwiają skok 14 cali dla kół przednich i 18 cali dla kół tylnych.

Aby uzyskać jeszcze doskonalsze osiągi, koncepcyjny Jeep Sandstorm wyposażony został w oś przednią i tylną Dynatrac 60 o przełożeniu 5,68, 17-calowe felgi z systemem beadlock i opony 39,5" BF Goodrich Krawler.

Styl inspirowany rajdem Baja przeniesiony jest również do wnętrza, charakteryzującego się zindywidualizowaną klatką, która integruje nadwozie, pokryte skórą fotele przednie oraz ekskluzywne, sportowe, kubełkowe siedzenia tylne. Deska rozdzielcza o sportowym wyglądzie oraz off-roadowy, 7-calowy ekran GPS zapewniają nawigację, natomiast niezależne przełączniki kołyskowe sterują elektroniką pojazdu, kompresorem powietrza i blokadami osi.

W Jeepie Sandstormie zamontowany jest silnik V-8 o pojemności 6,4 litra z katalogu Mopar performance, zestawiony z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.

Polecane