Nowe BMW serii 8 Coupé.
 
plende

nowe bmw, bmw m8, bmw 8 coupe,  nowe bmw, bmw concept 8, bmw concept 8 series, bmw 8 concept coupe, bmw 8, concept 8


BMW otwiera nowy rozdział w fascynującej historii samochodów sportowych. Wprowadzenie na rynek nowego BMW serii 8 Coupé jest dla bawarskiego producenta samochodów klasy premium niezwykle dynamicznym startem jego aktualnej ofensywy modelowej w segmencie samochodów luksusowych.

BMW prezentuje nową definicję samochodu sportowego – nowe BMW serii 8 Coupé łączy imponującą dynamikę oraz doskonałe właściwości jezdne i luksus na długich dystansach. Nowe BMW serii 8 Coupé nawiązuje do historii samochodów sportowych marki i jest sygnałem startowym dla ofensywy modelowej tego producenta samochodów  luksusowych premium. 

Unikalne połączenie fascynująco sportowego charakteru z nowoczesnym luksusem, doskonałym komfortem na długich trasach oraz innowacyjnymi technologiami obsługi, wspomagania kierowcy i łączności sieciowej. 

Wejście na rynek w listopadzie 2018 r. dwóch wariantów: BMW M850i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,5 – 10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 240 – 228 g/km)* jako model BMW M Performance Automobil z nowym silnikiem V8 o mocy 390 kW / 530 KM oraz BMW 840d xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 – 5,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 164 – 154 g/km)* z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW / 320 KM. Przeniesienie napędu w obu modelach przez zmodernizowaną 8-stopniową skrzynię Steptronic. Oba silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Struktura karoserii, napęd i układ jezdny zaprojektowane konsekwentnie pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy sportowego samochodu najwyższej klasy. Równoległy projekt do BMW M8 oraz BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Niski środek ciężkości, równomierne rozkład masy na osie, lekka konstrukcja z aluminium, magnezem i karbonem (CFRP), aerodynamicznie zoptymalizowana karoseria niemal bez efektu wyporu, mocne silniki, sportowy układ wydechowy, napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, niezwykle sztywna karoseria i struktura układu jezdnego. Adaptacyjny układ jezdny M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy i ogumienie mieszane w wyposażeniu standardowym, opcjonalnie dostępna aktywna stabilizacja przechyłów bocznych w BMW M850i xDrive Coupé.

Emocjonujący design z nową, minimalistyczną stylistyką. Elegancko opływowe linie, niska karoseria, długa maska silnika, mocno zwężająca się nadbudowa kabiny, masywne barki, charakterystyczne podwójne wysklepienie dachu, długa, sięgająca aż po tył tylna szyba. Typowe dla samochodów sportowych proporcje: długość 4843 mm, szerokość 1902 mm, wysokość 1341 mm i rozstaw osi 2822 mm. W wyposażeniu dodatkowym dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M Carbon obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny.

Reflektory w najbardziej płaskiej formie występującej kiedykolwiek w BMW. Reflektory diodowe w wyposażeniu standardowym, diodowe reflektory adaptacyjne i światła laserowe BMW z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m w wyposażeniu dodatkowym.

Relaksująca, luksusowa atmosfera wnętrza, podłużne linie i kształt powierzchni kierują widok na wprost na jezdnię. Klarowne rozmieszczenie elementów obsługi podkreśla orientację na kierowcę i skupienie na sportowej jeździe. Wysokogatunkowe materiały, stylowe oświetlenie wnętrza. Powierzchnie dekoracyjne płynnie łączące konsolę środkową z deską rozdzielczą. Deska rozdzielcza i górne części boczków drzwi standardowo obite skórą nappa. 

Wysokiej klasy opcje nowoczesnego luksusu: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem, Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins. Szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi.

Niska pozycja siedzenia w nowych fotelach sportowych. Skóra Vernasca w wyposażeniu standardowym. Dwa siedzenia z tyłu również o niskiej pozycji, co eliminuje potrzebę zagłówków. Automatyczna obsługa pokrywy bagażnika w wyposażeniu standardowym. Pojemność bagażnika 420 l. Oparcie tylnej kanapy dzielone i składane w proporcjach 50:50 umożliwiające zwiększenie pojemności bagażnika.

Pakiet sportowy M o specyficznych elementach stylistyki i wyposażenia podkreślający dynamiczny charakter: duże wloty powietrza, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, skórzana kierownica M, podświetlane listwy progowe z logo M. Model BMW M Performance z 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich i oponami High Performance, specyficzny sportowy układ hamulcowy M, ekskluzywne elementy zewnętrzne w kolorze Cerium Grey, listwy ozdobne w wersji plecionki ze stali nierdzewnej i podświetlane progi z oznaczeniem modelu. Od wejścia na rynek dostępny będzie również pakiet sportowy M Technik oraz oferta BMW Individual.

Silnik V8 nowej generacji z technologią M Performance TwinPower Turbo łączy fascynujące oddawanie mocy z charakterystycznym brzmieniem ośmiocylindrówki. Pojemność 4,4 litra, nowa turbosprężarka Twin Scroll w przestrzeni pomiędzy rzędami cylindrów, zoptymalizowany bezpośredni wtrysk benzyny, VALVETRONIC i Double VANOS, maksymalna moc zwiększona o 50 kW / 68 KM bez dodatkowej masy, maksymalny moment obrotowy 750 Nm w zakresie od 1800 do 4600 obr/min. Sportowy układ wydechowy z przepustnicami. Oczyszczanie spalin, w tym filtr cząstek stałych do silników benzynowych.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z najnowszą technologią BMW TwinPower Turbo: doładowanie stopniowe, wtrysk bezpośredni Common Rail z piezowtryskiwaczami (maks. ciśnienie wtrysku: 2500 bar). Zoptymalizowana emisja spalin dzięki recyrkulacji spalin, filtrowi cząstek stałych do silników wysokoprężnych, katalizatorowi akumulacyjnemu NOX i katalizatorowi SCR.

Przełącznik właściwości jezdnych z trybem ADAPTIVE. Wyraźne wyczuwalne rozróżnienie ustawień pomiędzy trybami COMFORT i ECO Pro z jednej strony i trybami SPORT i SPORT+ z drugiej strony. Ukierunkowane sterowanie elementami napędu i układu jezdnego umożliwia klarowne nastawienie na maksymalną dynamikę, łatwość prowadzenia w ruchu miejskim i komfort na długich dystansach.

Standardowe wyposażenie obejmujące nową koncepcję wskazań i obsługi BMW Operating System 7.0. BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym. Płaska struktura menu dostosowana do obsługi dotykowej umożliwiająca szybki dostęp do wszystkich ustawień i funkcji. Wskazania zależne od sytuacji i konfigurowalne przez użytkownika dostarczają kierowcy odpowiednich informacji we właściwym czasie. Wsparcie podczas sportowej jazdy poprzez wskazania sił przyspieszania bocznego na dynamicznych zakrętach. Intuicyjna multimodalna obsługa za pośrednictwem ekranu dotykowego, kontrolera, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i sterowania gestami.

Najnowsza wersja wyświetlacza BMW Head-Up z większą o 16 procent powierzchnią projekcji, zoptymalizowaną grafiką 3D i dodatkowymi wskazaniami.  

Innowacje systemy wspomagające kierowcę zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Kolejne postępy w zakresie automatyzacji jazdy dzięki systemom wspomagającym kierowcę Professional takim jak aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystent kierowania i toru jazdy, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed drogą z pierwszeństwem przejazdu, przed jazdą pod prąd.

Asystent parkowania z automatycznym prowadzeniem wzdłużnym i poprzecznym podczas parkowania i wyjazdu z miejsca parkingowego. Asystent cofania prowadzący pojazd wstecz na dystansie do 80 metrów odcinka ostatnio przejechanego na wprost. Asystent parkowania dodatkowo z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View.

Pełna oferta funkcji BMW ConnectedDrive. Kompleksowe skomunikowanie samochodu z cyfrowym środowiskiem klienta za pośrednictwem osobistego asystenta mobilności BMW Connected. BMW Digital Key umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona. Ostrzeganie przed zagrożeniami dzięki skomunikowaniu z innymi samochodami BMW. Aktualizacja oprogramowania „over the air”. Integracja Microsoft Office 365 i Skype for Business.

 

Modele oferowane od wejścia na rynek: 
BMW M850i xDrive Coupe: 
Silnik benzynowy V8  
8-stopniowa skrzynia Steptronic,  
pojemność: 4395 cm3,  
moc: 390 kW / 530 KM przy 5 500-6000 obr/min, 
maks. moment obrotowy: 750 Nm przy 1 800-4600 obr/min, 
przyspieszenie [0–100 km/h]: 3,7 s, 
prędkość maksymalna: 250 km/h,  
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 10,5-10,0 l/100 km, 
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 240-228 g/km, 
norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP.

BMW 840d xDrive Coupe: 
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 
8-stopniowa skrzynia Steptronic, 
pojemność: 2993 cm3, 
moc: 235 kW / 320 KM przy 4400 obr/min, 
maks. moment obrotowy: 680 Nm przy 1750-2750 obr/min. 
przyspieszenie [0-100 km/h]: 4,9 s, 
prędkość maksymalna: 250 km/h, 
zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 6,2-5,9 l/100 km, 
emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 164-154g/km, 
norma emisji spalin: Euro 6d-TEMPX4


* Wartości dotyczące osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin to wartości tymczasowe.



Źródło: https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0282309PL/nowe-bmw-serii-8-coup%C3%A9


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nowe bmw, bmw m8, bmw 8 coupe,  nowe bmw, bmw concept 8, bmw concept 8 series, bmw 8 concept coupe, bmw 8, concept 8

Polecane