Aktualizacja w klasie biznes: nowe Audi A6 Limousine
 
plende



Zaawansowana elektryfikacja – elektryfikacja wszystkich silników

W celu zwiększenia komfortu i wydajności pojazdu, wszystkie silniki dostępne w nowym A6 wyposażone są w układ mild-hybrid. A6, to trzecia już po A8 i A7 zelektryfikowana seria modelowa Audi. Alternator-rozrusznik (RSG) współpracuje tu z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah. System mild-hybrid bazujący na pokładowej sieci elektrycznej 48 V, stosowany jest w połączeniu z sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku, a funkcja start-stop aktywuje się już przy prędkosci 22 km/h. Podczas hamowania, RSG ma moc rekuperacji do 12 kW. W realnych warunkach jazdy, technika mild-hybrid działająca w oparciu o 48-woltową sieć obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Karoseria i wymiary – więcej swobody dla nóg w klasie biznes

Długie trasy to domena nowego Audi A6. Dzięki przestronnemu wnętrzu, wielu udogodnieniom zwiększającym komfort jazdy i niskiemu poziomowi hałasu, ta biznesowa limuzyna w równym stopniu rozpieszcza kierowcę, jak i pasażerów. Jej wnętrze jest jeszcze przestronniej zaprojektowane niż wnętrze poprzednika – A6 przewyższa swych najważniejszych konkurentów pod tak ważnymi kryteriami jak np. przestrzeń dla nóg pasażerów na tylnej kanapie.

Audi A6 jest optymalnie wyposażone na długie podróże w szereg funkcji komfortowych. Fotele zaprojektowano na nowo, od podstaw. Najwyższe wersje wyposażeniowe oferują regulowane w wielu kierunkach indywidualne fotel konturowe z przodu, opcjonalnie z funkcją wentylacj i masażu. Opcjonalny pakiet jakości powietrza zapewnia delikatny zapach i dzięki jonizatorowi poprawia jakość powietrza. Opcjonalny szklany dach panoramiczny wypełnia wnętrze pojazdu światłem. W bagażniku o pojemności 530 litrów można w poprzek umieścić dwie torby z kijami golfowymi, a na życzenie pokrywa bagażnika otwiera i zamyka się elektrycznie po wykonaniu przez kierowcę ruchu stopą w odpowiednim miejscu z tyłu pojazdu. 

Niski poziom hałasu wewnątrz sprawia, że A6 jest idealnym towarzyszem długich podróży. W znacznym stopniu to zasługa wielomateriałowej karoserii. Stalowo-aluminowa konstrukcja karoserii jest bardzo sztywna. To podstawa wysokiej sztywności skrętnej, minimalnego ruchu nadwozia oraz sportowego, a zarazem precyzyjnego zachowania pojazdu podczas jazdy. Współczynnik oporu powietrza cw 0,24 (w połączeniu z silnikiem, który pojawi się później) sprawia, że nowe Audi A6 lekko prześlizguje się przez wiatr. Dzięki zaawansowanej aeroakustyce, będącej m.in. efektem zastosowania szkła dźwiękoszczelnego, we wnętrzu pojazdu jest zawsze bardzo cicho, również przy wyższej prędkości.

Zawieszenie - technika dla większej zwrotności i zwinności

Zwrotne w mieście, sportowe na drogach poza terenem zabudowanym i bardzo komfortowe na autostradzie – nowym Audi A6 jeździ się jeszcze bardziej dynamicznie niż poprzednimi modelem. Fundamentem tego są różne elementy zawieszenia – począwszy do centralnego sterowania wszystkimi systemami, przez strategie regulacji i nowo zaprojektowane osie, aż po nowe elementy takie jak opcjonalny, dynamiczny układ czterech kół skrętnych.

Standardowy progresywny układ kierowniczy generalnie ma bezpośrednie przełożenie. Wraz z rosnącym kątem skrętu działa w coraz bardziej sportowy sposób. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy przekazuje kierowcy przydatne informacje, eliminując przy tym nieprzyjemne wstrząsy. Tworzy to bezpośrednie połączenie kierownicy, kół i drogi. Na życzenie, Audi dostarcza nowe A6 wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Dzięki niemu, mimo prawie pięciu metrów długości samochodu, modelem A6 jeździ się bardziej „kompaktowo” niż modelem klasy średniej i jest on też zwrotniejszy od jakiegokolwiek innego modelu w swoim segmencie. W ten sposób połączenie układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu z przekładnią falową oraz układu kierowniczego osi tylnej, rozwiązuje klasyczny konflikt zawieszenia. Łączy ono bezpośrednią reakcję na ruch kierownicą, z wysoką stabilnością jazdy. Zależnie od prędkości, przełożenie waha się od 9,5:1 do 16,5:1. 

W układzie kierowniczym przedniej osi pracuje przekładnia falowa, a na osi tylnej napęd wrzecionowy, który skręca koła maksymalnie o pięć stopni – to najlepszy wśród konkurencji wynik. Przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zmniejsza promień skrętu nawet o jeden metr. Przy prędkościach wyższych, powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają w tym samym kierunku co koła przednie. To z kolei zwiększa stabilność jazdy, zarówno w przypadku jazdy na wprost, jak i przy zmianie pasa ruchu, przez co wzrasta bezpieczeństwo jazdy. Zwiększa się również komfort jazdy pasażerów, gdyż podczas zmiany pasa ruchu, na tylnym siedzeniu znacznie łagodniej odczuwalne są ruchy kierownicą. 

Ulepszone zawieszenie Audi A6 w znacznym stopniu wykonane jest z lekkiego aluminium. Mimo większych w porównaniu do poprzednika kół – o przekątnej do 21 cali z oponami w rozmiarze 255/35 – Audi A6 charakteryzuje się doskonałym komfortem jazdy i komfortem akustycznym. Przy przedniej osi zamontowano hamulce ze stałymi zaciskami wykonanymi z aluminium. W zakresie zestrojenia podwozia, Audi oferuje do wyboru cztery jego warianty, poszerzając po raz kolejny zakres wyboru między jazdą o sportowym charakterze, a najwyższym komfortem. W podstawowej specyfikacji, bazą zawieszenia są stalowe sprężyny. Ponadto dostępne jest zawieszenie z systemem kontroli tłumienia jako przystosowane do jazdy w każdym terenie, zwieszenie sportowe – również ze stalowymi sprężynami oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem kontroli tłumienia.

Elektroniczna platforma podwozia EFP, oprócz sposobu pracy amortyzatorów oraz sprężyn pneumatycznych, steruje również działaniem dynamicznego układu czterech kół skrętnych i ulepszonego sportowego mechanizmu różnicowego, który np. podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi. Kierowca może samodzielnie zmieniać charakterystykę pracy wszystkich regulowanych układów zawieszenia w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych zmienia wtedy swoje przełożenie i stopień reakcji zwrotnej.

Napęd – mocny i wydajny

Na początek, model A6 wjedzie na europejskie rynki z trzema silnikami V6. Później ofertę wzbogacą czterocylindrowe jednostki TFSI i TDI. Wszystkie charakteryzują się szybkim oddawaniem mocy, wysoką wydajnością i kulturą pracy. Silnik benzynowy V6 w Audi A6 55 TFSI (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,1 – 6,7*; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 161 – 151*), to jednostka 3.0 TFSI generująca moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Jeszcze większy moment obrotowy, aż 620 Nm, oferuje jednostka 3.0 TDI w Audi A6 50 TDI w wersji o mocy 210 kW (286 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,8 – 5,5*; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 150 – 142*). 

Wszystkie wersje A6 są standardowo wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Silniki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, a jednostka 3.0 TFSI jest oferowana standardowo z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią S tronic. Wszystkie trzylitrowe jednostki napędowe standardowo oddają swą moc do napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów tiptronic, model A6 wyposażono w samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Natomiast w połączeniu z przekładnią S tronic, układ przeniesienia napędu quattro wykorzystuje wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła. Dla wariantów z silnikami V6 TDI, Audi oferuje ponadto sportowy mechanizm różnicowy. Aktywnie rozkładając moment obrotowy między tylnymi kołami, jeszcze bardziej poprawia zwrotność pojazdu i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów jest jeszcze bardziej dynamiczne, a jednocześnie stabilne. 

Stylistyka zewnętrzna – techniczna i elegancka

Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, nowe Audi A6 to pełen wyrazu ambasador nowego języka stylistycznego Audi. Pełnymi napięcia powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowa limuzyna jednoznacznie sygnalizuje swój charakter. Jest ona symbolem sportowej elegancji, najnowocześniejszej techniki i wysokiej jakości. Wygląd zewnętrzny przykuwa uwagę wyważonymi proporcjami i krótkimi zwisami. Pod względem wymiarów, ósma generacja Audi A6 w porównaniu do poprzedniej serii urosła o kilka milimetrów – o siedem milimetrów do 4,94 m długości, o dwanaście milimetrów do 1,89 m szerokości i o dwa milimetry do 1,46 m wysokości.

W przodzie pojazdu szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe z chromowymi zdobieniami, płaskie reflektory i wloty powietrza o mocno zarysowanych konturach, emanują elegancją i sportowym duchem. Z boku, atletycznie napięte kontury nad wnękami kół wskazują na geny quattro marki Audi. Napięta linia dachu schodzi w ustawione pod ostrym kątem słupki C. Chromowa listwa podkreśla tył pojazdu i łączy ze sobą tylne światła. Do wyboru będzie kilkanaście kolorów lakieru. Oprócz wyposażenia bazowego dostępna będzie linia wyposażeniowa sport, a także zewnętrzny pakiet stylistyczny S line Exterieur. 

Stylistyka oświetlenia – uwidoczniona technika 

Stylistyka oświetlenia odzwierciedla techniczny charakter modelu A6. Audi dostarcza reflektory w trzech wersjach, z których najbardziej zaawansowane są światła diodowe HD Matrix z dynamicznie dostosowującym się światłem drogowym o wysokiej rozdzielczości. Pięć poziomych linii tworzy sygnaturę świateł do jazdy w dzień – nad nią znajdują się moduły świateł mijania przypominające źrenice ludzkiego oka. Reflektory i światła tylne w najwyższej wersji wyposażeniowej obejmują także dynamiczne kierunkowskazy. Przy odblokowywaniu i zamykaniu drzwi, w światłach tylnych i w reflektorach przebiegają szybkie animacje świetlne witające i żegnające użytkowników. Dla wnętrza dostępny jest pakiet oświetlenia konturowego Ambiente. Oświetlenie Ambiente sprawia, że tablica rozdzielcza i konsola środkowa wydają się unosić w powietrzu. Światło konturowe dodatkowo podświetla linie architektury, a klient ma do wyboru 30 różnych kolorów oświetlenia wnętrza. 

Stylistyka wnętrza – futurystyczna i czysta

Na smukłej tablicy rozdzielczej nowego Audi A6 dominuje techniczno-futurystyczna stylistyka czarnego panelu, która w godny podziwu sposób łączy formę i funkcjonalność. Język formalny sprawia wrażenie zredukowanego i rzeczowego, a poziomy przebieg linii daje wrażenie przestronności. Konsola środkowa i oba wyświetlacze MMI touch response są lekko pochylone ku kierowcy. Gdy są wyłączone, górny wyświetlacz w prawie niewidoczny sposób zlewa się z ciemną powierzchnią dekoracyjną. 

Kolory i materiały – różnorodność wyposażenia dla każdego gustu

Szeroki wybór kolorów i materiałów oferowanych przez Audi dla nowego A6, może nadać stylistyce wnętrza tego samochodu całkowicie odmienny charakter: od eleganckiego, przez nowoczesny, do sportowego. Do wyboru są trzy linie wyposażenia wnętrza z różnymi koncepcjami kolorów: bazowa, sport i pakiet stylistyczny S line Sport z 19-calowymi felgami i sportowym zawieszeniem. Wszystkie elementy wystroju, począwszy od porowatych drewnianych paneli ozdobnych, aż po obicia ze skóry Valcona, świadczą o wysokiej jakości wykonania Audi, która nie uznaje kompromisów. Dla wszystkich linii wyposażeniowych opcjonalnie dostępny jest pakiet zewnętrzny S line Exterieur.

Polecane