Nowe Audi A7 Sportback progresywne stylistycznie i technicznie.
 
plende



Układ napędowy

Na początku sprzedaży w Europie, A7 Sportback dostępne będzie z mocnymi silnikami sześciocylindrowymi – jednym 3.0 TFSI i jednym 3.0 TDI. Nowo zaprojektowana, turbodoładowana jednostka benzynowa generuje moc 250 kW (340 KM) i w szerokim przedziale od 1370 do 4500 obr./min. udostępnia moment obrotowy rzędu 500 Nm. Dzięki niemu, duże coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W cyklu NEDC, Audi A7 Sportback 55 TFSI zużywa tylko 6,8 litra paliwa na 100 km (154 g CO2 na km). 

Nowy trzylitrowy silnik V6 jest naszpikowany innowacyjnymi rozwiązaniami. Jego strona wydechowa znajduje się wewnątrz 90 stopniowego rozwidlenia cylindrów. Krótkie drogi wydechu spalin i turbosprężarka typu Twinscroll pozwalająca uniknąć niepożądanych oddziaływań między słupami gazów, gwarantują spontaniczne reakcje pojazdu. Tzw. metoda cyklu B, zaprojektowana specjalnie dla zakresu obciążeń częściowych, zapewnia silnikowi benzynowemu V6 wyjątkową wydajność. Dla jego wsparcia, układ zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika, dwustopniowo zmienia czas otwarcia i skok zaworów ssących. Trzylitrowy benzynowiec ma delikatne, głębokie brzmienie i nie jest zbyt hałaśliwy, również przy większych obciążeniach. W pewnym stopniu zawdzięcza to nowemu prowadzeniu rur w dwustrumieniowym układzie wydechowym, co w dużej mierze eliminuje niepożądane odgłosy silnika. 

Masę silnika V6 TFSI zmniejszono o 14 kg i wynosi ona teraz 172 kg. Skrzynia korbowa zrobiona jest z aluminium, a zintegrowane z nią tuleje cylindrowe o cienkich ściankach - z odlewu żeliwnego. Taka konstrukcja, w połączeniu z nowo zaprojektowanymi pierścieniami aluminiowych tłoków, znacznie obniża tarcie. Kolejny element zwieszający wydajność, to układ zarządzania temperaturą z osobnymi obiegami chłodzenia skrzyni korbowej i głowicy silnika. Kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą i jest on chłodzony cieczą. Rozwiązanie to przyspiesza nagrzewanie silnika po zimnym starcie. Gdy silnik jest ciepły, system obniża temperaturę spalin, co z kolei obniża spalanie, przede wszystkim przy sportowej jeździe. 

Drugi wariant silnika oferowany przez Audi na stracie, to 50 TDI quattro tiptronic. Ma on moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy 620 Nm, dostępny w przedziale od 2250 do 3000 obr./min. W cyklu NEDC zużywa 5,5 l paliwa na 100 km, co przekłada się na emisję 142 g CO2 na km. Wysokoprężny motor sprawia, że Audi A7 Sportback osiąga prędkość 100 km/h w 5,7 sekundy oraz rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. 

3.0 TDI, którego masa to zaledwie ok. 190 kg, kryje w sobie szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Zaliczają się do nich m.in.: złożone zarządzanie temperaturą, nowo zaprojektowane głowice cylindrów, znacznie zminimalizowane tarcie, zmodyfikowany napęd łańcuchowy i elektrycznie przestawiana turbosprężarka, która wytwarza ciśnienie ładowania do 2,0 barów. Silnik ten również współpracuje z 48-woltowym systemem MHEV.

W bieżącym roku pojawiać się będą stopniowo kolejne sześcio- i czterocylindrowe jednostki napędowe.

55 TFSI (3.0 TFSI)

Pojemność skokowa w cm3: 2995
Maks. moc w kW (KM) przy obr./min: 250 (340) / 5000 – 6400
Maks. moment obrotowy w Nm przy obr./min: 500 / 1370 – 4500
prędkość maksymalna w km/h: 250
Przyspieszenie od zera do 100 km/h w sek.: 5,3
Zużycie w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 7,2 - 6,8*
Emisja CO2 w trybie mieszanym w g/km: 163 - 154*
Napęd: Napęd quattro

50 TDI (3.0 TDI)

Pojemność skokowa w cm3: 2967
Maks. moc w kW (KM) przy obr./min: 210 (286) / 3500 – 4000
Maks. moment obrotowy w Nm przy obr./min: 620 / 2250 – 3000
prędkość maksymalna w km/h: 250
Przyspieszenie od zera do 100 km/h w sek.: 5,7
Zużycie w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 5,8 – 5,5*
Emisja CO2 w trybie mieszanym w g/km: 150 - 142*
Napęd: Napęd quattro

Źródło: http://www.audi.press-bank.pl/artykul,30517,nowe_audi_a7_sportbackprogresywne_stylistycznie_i_technicznie

_________________________________________________________________________________________________

najnowsze audi, nowe audi a7, najnowsze audi a7, nowe a7 sportback, audi a7 sportback 2018

Polecane